Repertoár
A koreográfiák készítésében is megfigyelhető a változás. A 80-as években jellemző volt az amatőr együttesek repertoárjára a teljesen kötött táncfolyamatokból összeállított, geometriai alakzatokat használó koreográfia, mely igen ritkán engedett némi előadói szabadságot a táncosoknak. Ezen a téren a 90-es évek elején kezdődött a változás, amikor már néhány koreográfus beépített a folyamatok közé néhány dallamnyi „szabad” táncot. De még ezek sem tekinthetők igazi improvizációnak, mivel a legtöbb esetben mégis valamilyen szinten szerkesztett volt, s csak a közönségnek tűnt rögtönzésnek. A mai napig kevés együttes alkalmas arra, hogy „valódi improvizációval” töltse meg a színpadot.
A szarvasi együttes vezetésénél az is szempont volt, hogy ne csak már máshol megalkotott koreográfiákat vegyen át és tanuljon be, hanem helyben is készüljön a táncosok egyéniségének, technikai tudásuknak megfelelő összeállítás.
Ilyen koreográfiák a következők:
- Juhász Zsolt: Dél-alföldi táncok
- Sára Ferenc – Csasztvan András: Az aradi tizenhárom
- Dede Zoltán: Sárközi karikázó
- Sára Ferenc: Méhkeréki joc
- Varga Zoltán: Csíksomlyói búcsú
- Csasztvan András – Buzás Tünde: Betlehem
- Szilágyi Zsolt:
Zempléni szlovák táncok
Mezőméhesi táncok
Tirpák táncok - Lévai Péter – Kiss Zsuzsanna:
Szucsági legény- és leányavatás
Rábaközi játékok és táncok - Szabó Zsolt: Somogyi táncok
- Mlinár Pál: Rimóci táncok
- Kocsán László: Moldvai táncok
- Maródi Attila – Kiss Anita: Vajdaszentiványi táncok