Repertoár

03A koreográfiák készítésében is megfigyelhető a változás. A 80-as években jellemző volt az amatőr együttesek repertoárjára a teljesen kötött táncfolyamatokból összeállított, geometriai alakzatokat használó koreográfia, mely igen ritkán engedett némi előadói szabadságot a táncosoknak. Ezen a téren a 90-es évek elején kezdődött a változás, amikor már néhány koreográfus beépített a folyamatok közé néhány dallamnyi „szabad” táncot. De még ezek sem tekinthetők igazi improvizációnak, mivel a legtöbb esetben mégis valamilyen szinten szerkesztett volt, s csak a közönségnek tűnt rögtönzésnek. A mai napig kevés együttes alkalmas arra, hogy „valódi improvizációval” töltse meg a színpadot.

A szarvasi együttes vezetésénél az is szempont volt, hogy ne csak már máshol megalkotott koreográfiákat vegyen át és tanuljon be, hanem helyben is készüljön a táncosok egyéniségének, technikai tudásuknak megfelelő összeállítás.

Ilyen koreográfiák a következők:

  • Juhász Zsolt: Dél-alföldi táncok
  • Sára Ferenc – Csasztvan András: Az aradi tizenhárom
  • Dede Zoltán: Sárközi karikázó
  • Sára Ferenc: Méhkeréki joc
  • Varga Zoltán: Csíksomlyói búcsú
  • Csasztvan András – Buzás Tünde: Betlehem
  • Szilágyi Zsolt:
    Zempléni szlovák táncok
    Mezőméhesi táncok
    Tirpák táncok
  • Lévai Péter – Kiss Zsuzsanna:
    Szucsági legény- és leányavatás
    Rábaközi játékok és táncok
  • Szabó Zsolt: Somogyi táncok
  • Mlinár Pál: Rimóci táncok
  • Kocsán László: Moldvai táncok
  • Maródi Attila – Kiss Anita: Vajdaszentiványi táncok